sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Marraskuun lakkaostokset

Marraskuun loppupuolella havahduin yhtäkkiä siihen, että en ollut hankkinut yhtäkään lakkaa koko kuukauden aikana. Olin mielinyt kyllä muutamaa lakkaa China Glazen Cirque Du Soleil -kokoelmasta, mutta ne eivät vain suostuneet ilmestymään Ihanatkynnet.fi:hin. Muualta en halunnut tilata, koska Ihanatkynnet.fi:ssä on halvimmat postikulut. Odottavan aika on pitkä... Mutta onneksi marraksuun viimeisenä maanantaina Cirque Du Soleil ilmestyi myyntiin ja pääsin tilaamaan omani. Ja hyvä tuuri kävikin: lakat kolahtivat postiluukusta juuri marraskuun viimeisenä päivänä. Pääsin kuin pääsinkin siis kirjaamaan jotain marraskuun ostoslistaan.

Cirque du Soleil -kokoelmasta kotiutin tosin vain kaksi lakkaa. En oikeastaan erityisemmin pidä China Glazesta. Suti on minun makuuni aivan kamala eivätkä lakat aina hurmaa koostumuksellakaan. Mutta välillä vain putkahtaa sellaisia värejä, jotka on pakko saada. Kuten Running in Circles ja It's a Trap-eze.

China Glaze Running in Circles, It's a Trap-eze!
Running in Circles ja It's a Trap-eze.
Running in Circles tuli tilattua China Glazen Rivetingin kaveriksi. Tykkään Rivetingistä todella paljon, mutta en yksinkertaisesti osaa koristella oranssia lakkaa. Running in Circles on mielestäni hyvin samantyylinen, joten heti kun näin tämän lakan swatchit, ajattelin sen parittamista Rivetingin kanssa. It's a Trap-ezen tilaamista tuskin tarvitsee perustella mitenkään, sen verran ainutlaatuinen  se on ei-indielakaksi. Pitihän tuollainenkin lakka omaan kokoelmaan hankkia!


Pakko laittaa vielä lähikuva tuosta It's a Trap-ezesta. Minulle tuosta tulee mieleen jokin syötävä herkku tai jäätelö. Jännittää kyllä vähän millainen tuo on omilla kynsillä. Tuntuuko yhtään edes omalta. Tuon lakan sijoittaminen kiekolle oli muuten hankalaa. Olen lajitellut kynsilakat kolmeen osaan: cremet, shimmerit/metalliset ja efektilakat. Glitteriensä puolesta tuo kuuluisi efektilakkojen kiekolle, mutta peittävyytensä vuoksi sitä ei voi efektinä käyttää. Mutta ei se ole shimmerikään eikä metallinen! Lopulta sijoitin sen shimmereiden/metallisten kiekolle, jonne se käyttötarkoituksensa vuoksi sopi kuitenkin paremmin. Isoja, isoja ongelmia.

11 kommenttia:

  1. ihania ostoksia etenki toi värikäs =)

    VastaaPoista
  2. Tuosta uudesta CG kokoelmasta tahtoisin ainoastaan tuo It's a Trap-ezen, se on niiiiiiiin ihanan näköinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua kiinnosti muutkin tuon kokoelman glitterit, mutta oon vaan liian epäluuloinen niiden levittyvyyden suhteen. Mulla on China Glazelta Techno ja Luxe & Lush ja ne molemmat on sellaista paksuhkoa liisteriä, mitä ei ole kiva levittää. En halua yhtään enempää lisää sellaisia. Ainoastaan It's a Trap-ezen kanssa suostuin ottamaan tuon riskin :P

      Poista
  3. Jos It's a Trap-eze olisi valkoisella pohjalla, olisin tilannut riemusta kiljuen ainakin viisi kappaletta mutta mulla tökkii tosi pahasti tuo harmahtava pohjalakka. Ihan jännähän tuo on ja jos olisin nyt tekemässä isompaa lakkatilausta niin saattaisin ujuttaa sen mukaan mutta muuten luulen, että jää multa hankkimatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi mun silmään se näyttää enemmän likaiselta vaaleansiniseltä kuin harmaalta. Oon miettinyt sitäkin, että tuon päälle voisi kokeilla laittaa jotakin eriväristä läpikuultavaa lakkaa ja tehdä siitä yksinkertaistetun sandwichin. Ei mitään hajua tosin, toimisiko tuo. Pitää kokeilla!

      Poista
  4. Mää kans jäin tuon It's a Trap-ezen kanssa miettimään tuota pohjaväriä. Muuten oisin varmaan samantien tilannut sen, koska oon näitä kuitenkin sillä silmällä miettinyt jo jonkin aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teillä on joku selkeä salaliitto harmaata vastaan :D

      Poista
  5. Mulle ei taida kotiutua tuosta kokoelmasta yhtään mitään. Olin varovaisen innostunut muutamasta lakasta nähdessäni ensimmäiset pullokuvat, mutta swatchit olivat kyllä iso pettymys. Glitterlakat eivät näyttäneet erityisen onnistuneilta ja cremet / shimmerit olivat aika tylsiä. China Glazen suhteen mulla on vähän ristiriitaiset tunteet, koska vaikka CG:llä on usein ehkä omaperäisempiä ja innovatiivisempia lakkoja kuin O.P.I:lla, se sivellin ei tosiaan ole erityisen hyvä ja koostumus voi olla ihan mitä tahansa täydellisen ihanan ja täydellisen katastrofin väliltä.

    Toi Cirque Du Soleil oli mun näkökulmastani vain yksi pettymys lisää tämän vuoden China Glaze -kokoelmissa. ElectroPop oli ainoa aika onnistunut julkaisu. Meh. Mutta säästyypä rahaa (HAH!!! :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihmettelen, että miten noita lakkoja ylipäätään niin usein mun kokoelmaan eksyy, koska se on mun hamstraamista lakkamerkeistä se vähiten suosikki. OPI, Essie ja A-England vie helposti voiton. Joskus vaan tulee sellaisia värejä, että viitsii sietää sitä sivellintä tai ottaa pienen riskin. Running in Circlesiä tosin en varmaan olisi valinnut ikinä muuten, mutta kun se tuntui niin täydelliseltä parilta Rivetingille :D

      Mä olen innostunut tosi nihkeästi kyllä Opinkin viime aikaisista kokoelmista. Skyfallista en ole halunnut yhtään mitään ja Germanyssakin on vain muutama, minkä voisin ottaa kokoelmiini jos todella halvalla saisi (minä kun en ulkomailta tilaa vaan suomihinnoilla mennään). Essien kokoelmista sen sijaan olen tykännyt tosi paljon :P

      Poista
  6. Noi on itseasiassa samat lakat, jotka munkin silmään näytti parhailta kokoelmassa. Tuon Trap-ezen oon himotuslistalta tosin nyt tiputtanut, se on vähän liian outo mun makuun.. (?)

    Running in circlesin puolestaan edelleenkin voisin ottaa kokoelmiini minä hetkenä tahansa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen, että Water you Waiting for näyttää varmaan livenä tosi nätiltä. Tosi, tosi nätiltä. Swatchit ei yleensä tunnu tekevän tuollaisille oikeutta. Sininen glitter ei vaan kiinnosta mua niin paljoa, että viitsisin itelleni tilata :P

      Poista